support babalú

Your donations help fund
our continued operation

do you babalú?

what they’re saying






recommended reading

babalú features

recent comments

  • asombra: The private motivational poster for team USA: “Keep calm and do what Obama wants; this is all about him anyway.”

  • asombra: Fidel’s revolution was a classic case of a bait-and-switch. Before 1959, his (public) focus was always on removing Batista...

  • asombra: Wait, Humberto, you’re anti-embargo? I’m confused.

  • Humberto Fontova: They knew I was anti-embargo, Asombra. That’s why they invited me. But they expected me to chant the typical...

  • asombra: Well, you know, contempt for Mexico is not exactly groundless…

search babalu

babalú archives

frequent topics

elsewhere on the net


Cubazuela turbocharges its propaganda machine


If Al Jazeera can have an English language television network, why not Cubazuela?

Goebbels's well trained disciples in Havana and Caracas could not resist the temptation.

So, here we go.....


From The International Business Times

Watching TeleSUR English, Venezuela's State-Backed News Site For English Speaking Audiences

Hugo Chavez, the late Venezuelan president, set off panic buttons among some U.S. officials in 2005 when he launched TeleSUR, a state-backed television news network he hoped would spread his message of Bolivarian socialism -- and even rival what he said was CNN’s influence in the region. The network’s president, Andres Izarra, called it an “initiative against cultural imperialism.” U.S. Rep. Connie Mack, a Florida Republican, called it “antiAmerican, antifreedom rhetoric.”

Nine years later, TeleSUR has outlived U.S. protests and the Comandante himself -- and it’s trying to woo young, digital audiences in the U.S. and the U.K. with an English-language news site, which launched on July 25. TeleSUR English hasn't made a big splash in English-speaking media circles, but the network is trying to grow its base, evidenced by a full-page ad it recently took out in the New Yorker magazine. And while TeleSUR English’s leftist slant predictably pervades its coverage, its U.S. features are surprisingly tuned in to many of the pressing social issues that affect communities throughout the country.

Like its Spanish-language counterpart, TeleSUR English receives the bulk of its funding from the Venezuelan government, with additional backing from the governments of Cuba, Ecuador, Argentina, Bolivia, and Nicaragua. With that sort of patronage, it’s not exactly a model of independence and objectivity, and its biases are often glaringly obvious.

Reports on the Gaza conflict are staunchly pro-Palestinian, referring to the fighting between Israeli Defense Forces and Hamas as “Israel’s war on Gaza” and highlighting Venezuelan aid and support for Palestinians. Stories about Russia focus on Moscow’s struggle with U.S. sanctions, and the network notes that Western leaders accuse Putin’s government of meddling in Ukraine “despite blatant support for Ukraine’s new leadership -- including far-right political groups -- by the same Western leaders.” A robust interactive commemorating Fidel Castro’s 88th birthday features a section on Castro’s rocky relationship with the U.S., with a not-so-subtle title of “Fidel and the Empire.”

Continue reading HERE.


“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.” -- Nazi Propaganda Chief Dr. Josef Goebbels

Comments are closed.